הנגשת אתרים

כוחו של האינטרנט הוא באוניברסליות שלו. הגישה של כל אחד ללא קשר לנכות היא היבט חיוני.

הנגשת אתרי אינטרנט לתקן AA

חוק נגישות אתרי אינטרנט נכנס לתוקפו ב 25.10.17 ומחייב בעלי אתרים להנגיש את אתריהם על פי החוק.

אולם, לגישתנו בקלאוד רוקט, על בעל אתר להנגיש את אתר האינטרנט שלו גם ללא קשר לחוק היות ולפי סטטיסטיקות, 25% מהאוכלוסיהמתקשים לגלוש באינטרנט באתרים לא מונגשים, כך, שעצם הנגשת האתר יכולה להגדיל את כמות הגולשים בצורה משמעותית ולהגיע לקהלים חדשים אשר עד היום לא יכלו להחשף לתוכן האתר.

תפיסת הנגישות היא שהאינטרנט כיום הינו מקור מידע חשוב בכל תחום בחיינו החל מהשכלה, עבודה, משרדי ממשלה, תשלומים, מסחר וקניות ברשת, בריאות וכו'… . לכן, חשוב שהמידע יהייה זמין ונגיש לכל אדם ללא קשר למצב בריאותו, חדות ראיה, שמיעה או מגבלה כל שהיא באופן שווה מאדם לאדם.

הנחיות הנגישות מבוססות על 4 עקרונות מנחים:

עקרון ראשון - תפיסה

המידע יהיה מונגש בצורה כזאת שכל גולש יוכל לקבל את המוצג בהתאם לחושים הזמינים לו אם בשמיעה או קריאה וכו'

עקרון שני - תפעוליות

ממשק המשתמש צריך היות ידידותי ולא נדרשות פעולות "בלי אפשריות" . כפתורים נוחים ללחיצה, פונטים קריאים ולא מיניאטורים וכו'

עקרון שלישי - הבנה

המידע הכתוב האתר צריך להיות כתוב בצורה ברורה כך שלא ריך תואר ראשון בשביל להבין מה כתוב. התוכן צריך להיות ברור

עקרון רביעי - יציבות

האתר צריך להיות בנוי בצורה יציבה ונכונה שתאפשר שימוש בטכנולוגיות קוראות מסך וטכנולוגיות מסייעות כגון ניווט באמצעות מקלדת

אם גם אתם רוצים שהאתר שלכם יהייה נגיש לאוכלוסיה נוספת שצריכה אותכם, ברור יותר לגולשים וגם להמנע מתסבוכות מיותרות עם החוק,

התקשרו אלינו עכשיו לטלפון: 072-39-39-789

או באמצעות טופס צור הקשר בהמשך עמוד זה ו/או דרך צאט הוואטסאפ הממוקם בצד ימין למטה של המסך

יש לכם שאלה ו/או צריכים יעוץ ? צרו קשר ונשמח לעזור

שאלות ותשובות בנושא נגישות אתרי אינטרנט

מה רמות הנגישות ? ומה חובה על פי חוק ?

קיימות 3 רמות נגישות:
רמה איי – רמה דאבל איי ורמה טריפל איי. ברמה האמצעות של הדאבל איי היא הרמה המחייבת בחוק.

בדרך כלל לא מנגישים אתרים שלמים לרמת טריפל איי היות וזה כמעט בלתי אפשרי להנגיש הכל לרמה זאת ולכן מנגישים לרמה זו רק מה שחייבים על פי התקן והחוק.

מי חייב בהנגשה ?

המחוקק אינו מתכוון להיות נטל ולהכביד על נותני שירותים עם משאבים מצומצמים ולכן הוגדרו פטורים בשל נטל כבד מידי. מצב בזאת תמצית הפטורים. ניתן ללחוץ כאן לצורך מעבר למשרד המשפטים להסבר נוסף

פטור בשל נטל כבד מידיי שאינו מחייב פנייה לנציבות

הפטורים המפורטים להלן, הינם פטורים אוטומטיים להם זכאי כל חייב שעומד בקריטריונים. אין צורך לפנות לנציבות כדי לאשר את קיום הפטור.

  • לעוסק פטור או עוסק עם מחזור מתחת ל-100,000 ₪ קיים פטור מלא מביצוע נגישות של שירותי אינטרנט. 
  • לבעל מחזור בין 100,000 ל-300,000 ₪ קיים פטור זמני עד 26 באוקטובר 2020. הפטור יתחדש מידי שלוש שנים, לאחר בדיקה מחדש של גובה המחזור הממוצע ל-3 השנים האחרונות ובתנאי שהוא עדיין בין 100,000 ל-300,000 ₪.
  • לחייב בעל מחזור בין 300,000 ₪ עד 1,000,000 ₪, קיים פטור זמני למשך 3 שנים להנגשה של אתרים קיימים בלבד, שהפעלתם החלה לפני 26 באוקטובר 2017. אם חייב כזה בונה אתר חדש, על האתר החדש להיות נגיש. 
    הפטור על האתר הקיים מותנה בכך שדרכי ההתקשרות  לצורך קבלת שירות יפורסמו באתר האינטרנט שלו באופן נגיש, או באתר אינטרנט נגיש אחר, לפי הצורך. הפטור יתחדש מידי שלוש שנים, לאחר בדיקה מחדש של גובה המחזור הממוצע ל-3 השנים האחרונות, ובתנאי שהוא עדיין בגובה האמור.  
  • יודגש, כי אם תוגש נגד החייב תביעה משפטית בשל אי נגישות שירותי אינטרנט, או יבוצע פיקוח מטעם הנציבות, יהיה עליו להציג את הפטור שהוציא, ואת הנתונים עליהם התבסס.
  • בחישוב היקף מחזור ההכנסות החייב בשלוש השנים שקדמו להוצאת הפטור, יש לקחת בחשבון את ההכנסות מכל מקור שהוא ולא רק מהאתר. אם בשנה מסוימת מחזור ההכנסות היה 0, שנה זו לא תיכלל בחישוב ממוצע ההכנסות.

מאמרים בנושא הנגשת אתרי אינטרנט

הנגשת אתרי אינטרנט בהתאמה אישית

הנגשת אתרי אינטרנט בתאמה אישית מאפשרת לבעלי אתרי אינטרנט לחסוך זמן והוצאות גם במסגרת תהליך של הנגשה. בנוסף, התאמה אישית היא הדרך הטובה ביותר להפוך אתרי

קרא עוד »

מדוע לדאוג להנגשת אתרים

מספר אתרי האינטרנט בארץ ובעולם הוא רב מדי מכדי לספור. פעם בניית אתר אינטרנט הייתה עסק מורכב מדי מכדי להבין ורוב האתרים נבנו על-ידי חברות

קרא עוד »