מה צריך לדעת לפני שמקימים אתר אינטרנט לעסק ?

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
ואטסאפ
שליחה במייל

עשיתם את הצעד הראשון והחלטתם להקים אתר לעסק,
ראשית, כל הכבוד ועשיתם החלטה נכונה היות וכיום כל עסק קטן וגדול חייב נוכחות דיגיטלית. הצרכנים הפכו להיות חכמים ועצלנים ולכן לפני כל התקשרות עסקית כזאת או אחרת הם בודקים מול מי הם עומדים.

שנית, גם אתם צרכנים חכמים, ולכן ,צריך להבין מה הכי מתאים לכם מכל ההצעות שקיימות בשוק היות ואתר אינטרנט הוא כלי שיווקי של העסק שהולך ללוות אותכם הרבה זמן קדימה ואסור להקל דעת בתכנונו או לרכוש אתר שלא מתאים לצורכי העסק ותמהיל השיווק.

שלב ראשון: הבינו את מושגי היסוד בעולם האינטרנט

"מערכת קוד פתוח" – שאומרים אתר בקוד פתוח, הכוונה לאתר ששייך לכם כגון WORDPRESS.

"מערכת קוד סגור" – שאומרים אתר בקוד סגור, הכוונה שהאתר שלכם נמצא בפלטפורמה מרכזית כגון WIX ואתם לא יכולים לקבל אותו בקובץ או לעשות מה שאתם רוצים היות ואתם כפופים לפלטפורמה המפעילה.

"קידום אורגני" – הכוונה לתוצאות החיפוש הרגילות בגוגל שמגיעות לאחר המודעות בחלק העליון של תוצאות החיפוש בגוגל. ברגע שמקדמים את האתר בצורה אורגנית אין צורך לשלם לגוגל על קליקים וכניסות לאתר. יש לקחת בחשבון כי קידום אורגני לוקח זמן ויש צורך בהשקעה ראשונית על פעולות הקידום.

"קידום ממומן PPC" – קיים קידום ממומן בגוגל ופייסבוק והכוונה לתשלום על פי קליקים, אתם תשלמו על כל קליק שילחצו על המודעה שלכם ויכנסו לאתר

"דומיין" – כתובת האתר שלכם , לדוגמה: www.domain.co.il

"אחסון" – כל אתר חייב להיות מאוחסן בשרת על מנת לפעול בצורה תקינה ויש לשלם לחברת אחסון על מנת לארח את האתר בשרת. חשוב מאוד לבחור חברת אחסון שתאבטח את האתר, תתן גיבויים ושירות במידת הצורך.

"גוגל אנליטיק" – כלי של גוגל שיש להטמיע באתר, הכלי מאפשר לבעל האתר לקבל נתונים על כמות הכניסות לאתר, מקורות מידע וכו'

שלב שני: החליטו החלטה כנה עם עצמכם: האם אתם יכולים ומסוגלים להשקיע ולעשות לבד או שאתם רוצים לתת לבעל מקצוע שיעשה את הדברים עבורכם בצורה מקצועית.
כמובן שברוב הפעמים השאלה האם לתת לאיש מקצוע או לבנות את האתר או החנות הוירטואלית בצורה עצמאית זה עניין של תקציב, אך מנסיוני, לרוב בסופו של יום האתר או החנות שלכם תראה טוב יותר וגם תעלה פחות כי על טעויות משלמים 🙂

שלב שלישי: בחירת פלטפורמה

כפי שהסברנו במושגים בתחילת מאמר זה, יש מספר פלטפורמות, חלקם בקוד פתוח וחלקם בקוד סגור כגון WIX. בנושא זה צריך להכיר את היתרונות והחסרונות.
היתרונות של מערכת סגורה:
המערכות הסגורות מאפשרות בדרך כלל תבניות וכלים שמאפשרים לבנות אתרים בתוך המסגרת של הפלטפורמה ולנהל בצורה קלה כאשר בדרך כלל יש גם תמיכה של הפלטפורמה.

החסרונות של מערכת סגורה:
החסרון הכי קריטי מבחינתי הוא שהאתר לא שלך, כלומר, לא ניתן לקבל אותו על דיסק, לפתח אותו בצורה עצמאית ככל שהעסק גודל ובסופו של יום נמצאים בהגדרת "לקוח שבוי", כלומר, מה שהם אומרים צריך לשלם כי אחרת "הלך האתר".
במקרים של אתרים גדולים, פורטלים וכו' אני ממליץ באופן חד משמעי לבחור פלטפורמה בקוד פתוח כך שיהייה ניתן לפתח את האתר לפי הצורך ולהתאימו לצורכי העסק.
לדוגמה: נגיד ומקימים מערכת חדשות או פורטל תוכן, יש צורך לבצע שינויים כל הזמן, להוסיף מדורים, פונקציות, מדריך עסקים, וכל רעיון שהשטח ידרוש כגון חנות קופונים לשיווק העסקים שמפרסמים באתר וכו'…

במקרים רבים, מערכות סגורות לא מאפשרות לבצע את השינויים הללו או שביצוע השינויים יהייה כרוך בתשלום כספי לא מבוטל.

שלב רביעי: קידום ושיווק האתר

אתר ללא שיווק או קידום יצור ברוב המקרים "אתר רפאים", כלומר אתר ללא טראפיק של גולשים. לכן, לפני שמקימים את האתר יש צורך לחשוב ולתכן איך האתר הולך להיות משווק ולקחת בחשבון איך לבצע לאתר קידום אורגני על מנת לייצר תנועה ממנועי חיפוש באופן ישיר או בשיטת "זנב ארוך"

המלצה לסיכום: לפני שמקימים אתר או חנות וירטואלית מומלץ להתייעץ עם 2-3 בעלי מקצוע ולקבל הצעות מחיר. (לא מומלץ לבקש יותר על מנת לא ליצור בלבול היות וכל בעל מקצוע יציע צורת חשיבה שונה)

פוסטים נוספים :

נגישות

מדוע לדאוג להנגשת אתרים

מספר אתרי האינטרנט בארץ ובעולם הוא רב מדי מכדי לספור. פעם בניית אתר אינטרנט הייתה עסק מורכב מדי מכדי להבין ורוב האתרים

שניה לפני שאתם יוצאים, יש שאלות ?

לשאול ולהבין זה תמיד טוב :)

דילוג לתוכן