הנגשת אתרי אינטרנט בהתאמה אישית

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
ואטסאפ
שליחה במייל

הנגשת אתרי אינטרנט בתאמה אישית מאפשרת לבעלי אתרי אינטרנט לחסוך זמן והוצאות גם במסגרת תהליך של הנגשה. בנוסף, התאמה אישית היא הדרך הטובה ביותר להפוך אתרי אינטרנט לנגישים יותר עבור קהל היעד הספציפי. היות ויש דרכים שונות לבצע הנגשה ובגלל שלכל שיטה יתרונות אחרים, התאמה אישית היא הפתרון המומלץ עבור בעלי אתרים, תוכנות מחשב, מפתחי אפליקציות וכן הלאה. השאלה היא כיצד התאמה אישית באה לידי ביטוי במהלך ההנגשה, או באיזה אופן מי שמשתמש בה יכול להפיק את היתרונות שמגולמים בתוכה.

בשביל להבין את היתרונות של התאמה אישית בנוגע להנגשת אתרי אינטרנט צריך לקחת צעד אחורה ולסקור את ההיבט החוקי של הנושא. קודם כל, בישראל יש החל מאוקטובר 2017 תקנות שעוסקות בנגישות האינטרנט עבור בעלי מוגבלויות. במסגרת התקנות נקבע שלאנשים עם מוגבלות יש זכות מלאה להשתתפות מלאה ושוויוניות בכל תחומי החיים, לרבות אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, זירות מסחר, אפליקציות, תוכנות מחשב וכן הלאה.

המשמעות של התקנות הקיימות בישראל היא שחלק מבעלי אתרי האינטרנט מחויבים על פי חוק בהנגשה. עצם החובה לבצע הנגשה של אתרי האינטרנט מגדילה את המודעות לנושא וכך היא מרחיבה את הביקוש עבור שירותים מן הסוג הזה. במילים אחרות, בעלי אתרי אינטרנט מכל סוג צריכים ומחויבים על פי חוק לבדוק האם הם חייבים בהנגשה. גם במידה ומדובר על בעלי עסקים קטנים או בעלי אתרי אינטרנט שלא נכללים ברשימת החובה של משרד המשפטים, ייתכן והיכרות עם ההנחיות תגדיל אצלם את הרצון לבצע תהליך דומה.

מה עושים כדי להנגיש אתרי אינטרנט?

השלב הבא לאחר הבנת החשיבות של הנגשת אתרי אינטרנט היא הפעולה עצמה. במסגרת הפעולה עצמה אפשר להחליט כיצד להנגיש אתרי אינטרנט קיימים, איך לבנות מלכתחילה אתרי אינטרנט נגישים ומה לעשות על מנת לשלב כלים מונגשים בתוך אפליקציות או תוכנות מחשב. עם זאת, הבעיה היא שלבעלי אתרי האינטרנט או האפליקציות לא תמיד יש את הידע הטכני הנדרש על מנת לבצע את ההנגשה בפועל.

חוסר בידע טכני מצד בעלי אתרי אינטרנט ואפליקציות הוא בדיוק המקום שבו נכנסים לתמונה אנשי מקצוע. התפקיד של אנשי מקצוע הוא לבחון את החובה שמוטלת על האתר מבחינת הנחיות משרד המשפטים, כמו גם לבדוק היתכנות טכנית של הנגשת אתרי אינטרנט או אפליקציות. על פי המידע הזה יכולים אנשי המקצוע להרכיב הצעת מחיר ולהגדיר לוח זמנים לביצוע הפעולה.

מטבע הדברים, יש הבדל מהותי בין הנגשה שמתבצעת בצורה שטחית ופשוטה לבין הנגשה בהתאמה אישית. רק התאמה אישית היא זו שמאפשרת לבעלי אתרי אינטרנט, אפליקציות ותוכנות מחשב את הביטחון לגבי התאמה לחקיקה. מעבר לכך וכפי שכבר הוזכר קודם לכן, הנגשת אתרי אינטרנט בהתאמה אישית היא בעלת משמעות מסחרית שאסור להקל בה ראש.

כיצד התאמה אישית חוסכת זמן?

היתרון המיידי של הנגשת אתרי אינטרנט בהתאמה אישית הוא החיסכון בזמן. כאשר בעלי אתרי אינטרנט, אפליקציות ותוכנות מחשב מעבירים את האחריות על ההנגשה לידיים של אנשי מקצוע, הם למעשה מתפנים להמשיך לעסוק במה שהם מתמחים בו. תוך כדי שבעלי אתרי האינטרנט או האפליקציות מוכרים את השירות או המוצר, אנשי המקצוע מבצעים את ההנגשה ודואגים שהפלטפורמה תעמוד בדרישות של משרד המשפטים.

בנוסף, החיסכון בזמן נובע מכך שהתאמה אישית בוחנת בקפידה את היתרונות של כל שיטה עבור הנגשת אתרי אינטרנט. המשמעות של התאמה אישית הוא שבעזרתה אפשר לבדוק איזו שיטת הנגשה מתאימה לאתר ועל מה כדאי לוותר. בניגוד להנגשה גנרית שלא מביאה בחשבון את הנסיבות הקיימות, הנגשה בהתאמה אישית חוסכת מאמץ וזמן. לחיסכון הזה בזמן יש משמעות אדירה עבור בעלי אתרי אינטרנט בסקטור הפרטי והציבורי והיא גם זו שמעודדת אותם לבצע הנגשה בהתאמה אישית עבור תוכנות מחשב, אפליקציות וכן הלאה.

כיצד הנגשת אתרי אינטרנט חוסכת בהוצאות?

היתרון הנוסף והחשוב של הנגשת אתרי אינטרנט בהתאמה אישית הוא כמובן החיסכון בהוצאות. על פניו, הנגשה של אתר אינטרנט קיים מחייבת הוצאה כספית בלתי מבוטלת. ההוצאה הכספית מגלמת בתוכה את שעות העבודה על האתר, את השינויים במבנה ובארכיטקטורה, את הצורך בהוספת כלים נגישים וכן הלאה. הוצאה זו נמוכה יותר כאשר משתמשים בתוסף נגישות ייעודי, אך היא בכל מקרה צריכה להיות חלק בלתי נפרד ממערכת השיקולים של הלקוח.

הפתרון שמגולם בתוך התאמה אישית מאפשר לבעלי אתרי אינטרנט ואפליקציות לבצע את ההנגשה מבלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב. הנגשת אתרי אינטרנט בהתאמה אישית חוסכת בהוצאות כי היא מתבצעת לאחר תהליך ארוך ומסודר של אפיון צרכים, מטרות ותקציב. האפיון הזה מאפשר להחליט איזה סוג של הנגשה לבצע ובאיזה כלים להשתמש על מנת להשיג את המטרות הקיימות. אם במסגרת אפיון ההנגשה גם מתייחסים לצרכים וליעדים של אתרי אינטרנט, קל יותר לעמוד בתקציב ולשמור עליו.

מלבד האמור לעיל, הנגשת אתרי אינטרנט בהתאמה אישית חוסכת בהוצאות כי הלקוחות משתתפים בתהליך האפיון. כאשר בעלי אתרי אינטרנט, מפתחי אפליקציות או מפתחי תוכנות מחשב מעורבים בתהליך האפיון, הסיכוי לעמידה במסגרת התקציב עולה. הסיבה לכך קשורה לאופן שבו הלקוחות ואנשי המקצוע משתפים פעולה וליכולת שלהם להחליט תוך כדי תנועה איזו הנגשה לבצע.

מי אחראי על התאמה אישית של הנגשת אתרי אינטרנט?

הסוד בהתאמה אישית של הנגשת אתרי אינטרנט הוא לפנות לאנשי המקצוע הנכונים. רק פניה לאנשי המקצוע הנכונים תאפשר ליהנות מהיתרונות של התאמה אישית במובן הכספי ובכל מה שנוגע לחיסכון בזמן. מצד שני, חלק מבעלי אתרי האינטרנט וגם אלו שמתמחים בפיתוח ובניית אפליקציות לא תמיד יודעים למי לפנות על מנת לבצע הנגשה בהתאמה אישית.

בשביל לדעת למי לפנות כדי לתאם הנגשת אתרי אינטרנט בהתאמה אישית אפשר לקבל המלצות מלקוחות קודמים. המלצה היא אינדיקציה מעולה לרמת המקצועיות של ההנגשה, לשביעות הרצון של הלקוח בטווח הקצר והארוך וליכולת של הצדדים לשתף פעולה בצורה אפקטיבית. את ההמלצות ניתן לאסוף מחברים, קרובים ובני משפחה ויש בעלי עסקים שמשתמשים גם בחוות דעת של קולגות או אפילו של מתחרים.

מי שלא מכיר באופן אישי בעלי אתרי אינטרנט שביצעו הנגשה בהתאמה אישית יכול להיעזר במידע שקיים ברשתות החברתיות ובאתרים עצמם. המידע הזה לא תמיד אובייקטיבי, אך הוא כולל את הפרטים הקונקרטיים והחשובים בנוגע לנושא של הנגשת אתרי אינטרנט. כמו כן, היתרון של מידע ברשתות החברתיות ובפורומים המקצועיים הוא שבעזרתו ניתן להכיר טוב יותר את הנחיות משרד המשפטים.

שאלות חשובות לפני הנגשה

הנגשת אתרי אינטרנט בהתאמה אישית מעניקה ללקוח הזדמנות טובה להיכנס לעובי הקורה ולבדוק כיצד התהליך משפיע עליו. אם פוגשים אנשי מקצוע אמינים שגם מכירים את התחום, אפשר למשל לשאול אותם מה נחשב שירות לציבור ואילו שירותי אינטרנט חייבים בהנגשה.

לבסוף, כל שנותר הוא לוודא מהם לוחות הזמנים להנגשה, מי יכול לתבוע בגין היעדר נגישות ומי מקבל פטור מביצוע הנגשה לשירות ומידע באינטרנט. השאלות הללו חשובות מאוד בנוגע להנגשה והן אלו שקובעות את שביעות הרצון של הלקוח.

פוסטים נוספים :

שניה לפני שאתם יוצאים, יש שאלות ?

לשאול ולהבין זה תמיד טוב :)

דילוג לתוכן