מתי בפעם האחרונה בדקת כמה לקוחות חוזרים יש לך?

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
ואטסאפ
שליחה במייל

בעל עסק? מנהל חנות איקומרס?
מתי בפעם האחרונה בדקת כמה לקוחות חוזרים יש לך?

זה לא נתפש:
– מחקרים מראים שגיוס לקוחות חדשים עולה פי 9 ממכירה ללקוח קיים
– הסיכוי למכור ללקוח או לקוחה חדשים לחלוטין, נע בין 5% ל-20%
– הסיכוי למכור ללקוח או לקוחה חוזרים, נע בין 60% ל-70%
– הסיכוי שלקוח יקנה מכם פעם שניה עומד על 27%
– הסיכוי לרכישה בפעם השלישית עומד על 50%

עם כל הכבוד למחקרים הנ"ל, חשוב להבין שהלקוחות החוזרים לא יגיעו לבדם.

כמנהל חנות איקומרס או בעל עסק, עליך לקחת תפקיד פעיל בהפיכת הלקוחות החוזרים לשגרת העסק. הנה כמה רעיונות שיכולים לעזור לך בתהליך זה:

תוכנית נאמנות והטבות: פתח תוכנית נאמנות ללקוחות החוזרים שתציע להם הטבות יחודיות ובעלות ערך. הטבות אלו יכולות לכלול הנחות, מתנות ומבצעים מיוחדים. בניית תוכנית נאמנות מעניקה ללקוחות החוזרים רגש של ייחודיות והתייחסות אישית, מה שיעודדם להמשיך לרכוש ממך.

תקשורת יעילה: שמור על תקשורת יעילה ופעילה עם הלקוחות החוזרים. ניתן לשלוח להם דואר אלקטרוני רב ערוצים עם מבצעים ועדכונים, לשתף אותם בחדשות ובמידע על מוצרים חדשים ולהזמין אותם לאירועים מיוחדים או למבצעים בלעדיים ללקוחות החוזרים.

שירות ויחס אישי: יצירת חיבור אישי ואמיתי עם הלקוחות החוזרים הוא חשוב במיוחד. נסה להתעניין ברקעם האישי, להקשיב לצרכיהם ולהתייעץ באופן אישי בנוגע למוצרים או השירותים שלך. יצירת חווית קנייה אישית ומותאמת אישית יכולה להפוך את הלקוחות ללקוחות נאמנים ביותר !

מעקב אחרי רכישות קודמות: לעקוב אחרי הרכישות הקודמות של הלקוחות החוזרים ולהציע להם מוצרים או שירותים נלווים לפי הרכישות הקודמות שלהם. לדוגמה, אם לקוח רכש מכונת גילוח, ניתן להציע לו מסרקים או מוצרים נוספים לטיפוח הזקן. כך תוכל לשפר את החוויה של הלקוח ולהעלות את הסיכויים שירכוש ממך שוב.

תגמולים והטבות ללקוחות חוזרים: יצירת תכניות תגמול והטבות מותאמות ללקוחות חוזרים. תוכל להציע הטבות בלעדיות, נקודות זיכוי, הנחות מיוחדות ופרסים ללקוחות שמחזירים לך את האמון והתמיכה. כך, תעודד אותם להישאר ולקנות ממך שוב במקום לחפש את המוצרים במקום אחר.

פתרון נוסף שכולל בתוכו את כל הדברים שציינו קודם הוא הפיכת אתר אינטרנט לאפליקציה.

אז למה בעצם הפיכת אתר לאפליקציה יכול להיות פתרון טוב?

נוחות ונגישות: אפליקציית מובייל מאפשרת ללקוחות להתחבר ולקנות ממכם בקלות ונוחות יותר, ישירות מהטלפון הנייד שלהם. לא עוד סרבול של כניסה לדפדפן, להקליד כתובת אתר ולמצוא את המוצרים הרצויים. כל מה שצריך זה ללחוץ על האייקון שלכם בטלפון הנייד שלו ועולם המוצרים שלכם פתוח לפניהם.

חווית משתמש מותאמת אישית: אפליקציית המובייל מציעה ללקוחות חווית משתמש מותאמת אישית, עם ממשק נוח ותכונות שנבנו להתאים לצרכים הספציפיים שלהם. בזכות המידע שאתם מצביעים, ניתן להציע להם המלצות מותאמות, מבצעים מיוחדים ותוכן שמתאים לטעמם ולצרכיהם.
לדוגמה הפשוטה ביותר: ניתן לשלוח הודעות פוש אישיות ללקוח ישירות דרך הקוד של האתר/המערכת.

הודעות והתראות מותאמות: באמצעות אפליקציית המובייל, ניתן לשלוח הודעות והתראות מותאמות ללקוחות חוזרים. זהו כלי יעיל לשלוט בתהליך ההתראות ולהזכיר ללקוחות על מבצעים מוגבלים, חדשות ועדכונים חשובים. באמצעות התזמון הנכון של ההודעות, תוכלו לגרום ללקוחות לרכוש שוב ושוב.

תגמולים והטבות ללקוחות חוזרים: יצירת תכניות תגמול והטבות מותאמות ללקוחות חוזרים. תוכל להציע הטבות בלעדיות, נקודות זיכוי, הנחות מיוחדות ופרסים ללקוחות שמחזירים לך את האמון והתמיכה. כך, תעודד אותם להישאר ולקנות ממך שוב במקום לחפש את המוצרים במקום אחר.

מועדון לקוחות: אפליקציה היא למעשה מועדון הלקוחות שלכם!
הרי כל לקוח שמוריד את האפליקציה שלכם מאשר לקבל הודעות פוש, מכניס אותכם "לקודש הקודשים" – הטלפון הנייד שלו ואף מצפה לקבל תמורה על כך בצורת הטבות והנחות.
לדוגמא:
– מתן הנחה מיוחדת למי שקונה באפליקציה
– הודעות פוש עם מבצעים והנחות מיוחדים למחזיקי האפליקציה
– מוצרים שמופיעים רק באפליקציה וכו'

פוסטים נוספים :

היתרונות של חנות וירטואלית

אתר אינטרנט שמשמש כ חנות וירטואלית מבטיח מגוון רחב של יתרונות. קודם כל, גולשים מכל רחבי העולם יכולים להגיע לאתר ולרכוש דרכו

שניה לפני שאתם יוצאים, יש שאלות ?

לשאול ולהבין זה תמיד טוב :)